De kinderopvangorganisatie verzorgt sinds januari 2016 kwalitatieve kinderopvang. De organisatie biedt dagopvang voor kinderen in de groepen 0 tot 2 jaar en 2 tot 4 jaar. Buitenschoolse opvang wordt aangeboden voor kinderen van 4 tot 12 jaar gedurende 52 weken per jaar. De structuur van de onderneming sluit aan op de behoefte aan kleinschalige, kindvriendelijke opvang. De onderneming biedt haar opvang aan op 2 locaties in de gemeente Den Haag.

De organisatie beschikt voor zowel het kinderdagverblijf (KDV) als de buitenschoolse opvang (BSO) over een pedagogisch beleidsplan. Een team van enthousiaste pedagogisch medewerksters werkt dagelijks aan de ontwikkeling van de kinderen.

De locaties worden gehuurd. Zowel de organisatie als de panden voldoen aan alle veiligheids- en inspectie-eisen en -voorschriften. Het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang beschikken beiden over een ruime omheinde buitenruimte zodat de kinderen daar onder toezicht kunnen spelen.

De kinderopvang is gericht op kleinschaligheid, hoge kwaliteit, flexibiliteit en competitieve tarieven. De organisatie biedt maatwerk om het gezin te ondersteunen. Daarvoor is het belangrijk dat de dienstverlening goed aansluit op de situatie, wensen en behoeften van de ouders. 

De omzet bedraagt ca. € 550.000,-.

De eigenaar wil zich gaan focussen op andere – niet concurrerende – activiteiten. Er zal sprake zijn van een aandelentransactie die is gebaseerd op volledig going-concern. De vraagprijs voor deze kinderopvangorganisatie bedraagt € 600.000,-

De kandidaat-koper kan een solide en actieve speler in de kinderopvangsector zijn, maar ook voor een MBI-er die de bestaande activiteiten wil voortzetten en uitbouwen is deze kinderopvangorganisatie een grote kans.

Een bijzonder en kwalitatief zeer hoogstaande, goed renderende kinderopvangorganisatie.

(om zich te kwalificeren zal een kandidaat-koper over voldoende eigen middelen te beschikken)

 

Dit bedrijf is geen dozenschuiver of een “standaard leverancier” van warmtewisselaar- en/of ventilatietechniek, maar een echte specialist die vooral wordt ingeschakeld als het om maatwerk gaat of wanneer er vraagstukken liggen waarbij specialistische kennis noodzakelijk is, zoals het doorrekenen van de capaciteiten van een nieuw te samenstellen warmtewisselaar die precies moet voldoen aan de eisen en wensen van een klant binnen zijn/haar productieproces.

Er wordt gewerkt voor gerenommeerde opdrachtgevers uit de Benelux. Dit zijn naast producenten van luchtbehandelingsapparatuur ook installateurs en industriële, zelf installerende eindgebruikers.

Het bedrijf heeft een zeer goede naam en reputatie opgebouwd in de markt en is geliefd bij haar klanten die al meer dan 30 jaar graag met dit bedrijf samenwerken aan uitdagende projecten.

Het bedrijf is gevestigd in het midden van het land en kan zeer gemakkelijk worden verplaatst.

Kwaliteit, flexibiliteit en een hoge servicegraad kenmerken deze relatief kleine organisatie die al jarenlang een zeer stabiele omzet en bedrijfsresultaat heeft. De huidige omzet bedraagt ca. € 2 miljoen.

De eigenaar is op zoek naar een strategische koper of een investeerder. Vraagprijs voor 100% van de aandelen is € 1.600.000,-

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben en over voldoende eigen middelen te beschikken.

 

Een mooie kans voor uitbreiding op het gebied van energietechniek!

 

De muziekschool is ontstaan vanuit een online en fysieke muziekwinkel. De vraag naar muzieklessen groeide hierdoor in de regio. Hierop volgend zijn er muzieklessen gestart. De muziekschool koppelde zich los van de winkel in 2011. Daarnaast wordt er les gegeven op diverse scholen.

De lessen worden gegeven door zzp’ers. De eigenaar van de muziekschool faciliteert, dus zorgt voor een docent, materiaal, lesruimte en een leerling. De muziekschool maakt gebruik van automatische online boekingssystemen om leerlingen te werven en te behouden. Ook is er een up-to-date website.

Het is mogelijk om diverse muzieklessen te volgen. Individueel, groepsles of workshops.

Er zijn op de leslocaties mogelijkheden tot uitbreiding van aanbod met blaas- of strijkinstrumenten.

De klanten zijn vooral kinderen/jongeren in de leeftijd tot 21 jaar.

Het bedrijf realiseert een omzet van ca. € 200.000,-

De huidige eigenaar wil zijn aandacht gaan vestigen op een nieuwe activiteit op een ander vakgebied, samen met zijn partner en is van mening dat het een juist moment is voor een geschikte koper om de onderneming over te nemen.

Het betreft een overname van de activa van de onderneming. Vraagprijs (inclusief een goede inwerkperiode) bedraagt € 110.000,-.

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben. Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie.

Om een soepele financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.

 

 

De onderneming is een software- en systeemleverancier van oplossingen die zijn gericht op de registratie en afhandeling van bezoekers. Het kan daarbij gaan om bezoekers van bedrijven, bedrijfscomplexen, evenementen en publieke of overheidslocaties.

De onderneming is begonnen in 1998 en levert al meer dan twee decennia oplossingen voor het aanmaken en controleren van alle soorten passen, kaarten, tickets en uitrijkaarten. Men begon eerst als exclusief vertegenwoordiger van een reeks identificatieproducten, maar in de loop van het bestaan zijn daar steeds producten aan toegevoegd. Door die activiteiten ontstond ook vraag naar perifere producten zoals badges, houders, RFID-producten en andere accessoires die organisaties nodig hebben bij de registratie van bezoek. Al deze accessoires worden via de eigen webshop geleverd.

De onderneming heeft in haar langdurige bestaan veel ervaring opgedaan met de registratie en het beheer van gegevens van bezoekers. Het is niet voor niets dat de onderneming bedrijven die veiligheid en compliance hoog in hun vaandel hebben staan, tot haar klanten mag rekenen.

De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in software voor een toegangscontrolesysteem. De omzet van de onderneming was stabiel van 2017 tot en met 2020 en lag gemiddeld rond de € 630.000. Tegelijkertijd was de onderneming in die periode als gevolg van de afschrijvingen op software en een (te) hoog kostenniveau verlieslatend.

Omdat de eigenaar inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd is gepasseerd en omdat er nieuwe inspanningen worden gevraagd om op basis van het huidige fundament een sprong naar winstgevendheid te maken, is de eigenaar op zoek naar een opvolger. Die zal met nieuw elan en in nauwe samenwerking met verkoper een strategie moeten bepalen op weg naar winst en groei. De eigenaar acht zichzelf niet meer de juiste persoon om in de komende fase van verandering en groei, leiding te geven aan het bedrijf.

 

Een interessant bedrijf en een uitdaging voor een onderneming of ondernemer om dit bedrijf weer winstgevend te maken. Een ideale turnaround voor kandidaten met een achtergrond in IT-dienstverlening en/of toegangscontrole.

 

Deze organisatie, met het hoofdkantoor en een moderne showroom in Nederland, is een bekende toonaangevende speler op het gebied van edelstenen en mineralen. Producten worden via verschillende kanalen geleverd en worden gebruikt voor cadeau-, decoratie-, sieraden- en therapeutische doeleinden.

Het bedrijf importeert van vaste leveranciers over de hele wereld, maar ze hebben ook succes met hun eigen in-house productlijn gecreëerd. Recent werden in België en Duitsland nieuwe entiteiten opgericht om hun internationale activiteiten uit te breiden.

Naast de eigenaar heeft de organisatie momenteel 12 mensen in dienst en de omzet is ongeveer € 1,5 miljoen met een EBITA van € 350K.

De vraagprijs voor deze unieke organisatie is € 1,6 miljoen en de eigenaar is bereid om indien nodig gedeeltelijke financiering voor de juiste partij te verstrekken.

 

Een unieke kans om in een snelgroeiende organisatie te stappen die webshop/e-commerce platform & distributeurschap combineert voor een unieke productgroep.

Zeer geschikt voor een commerciële MBI-er (mits hij/zij kan beschikken over voldoende financiële middelen).

 

In een oase van rust beleeft u bij deze zorgstelling gedurende het hele jaar de natuur in haar puurste vorm.
De renderende zorginstelling heeft een prachtlocatie met verschillende sfeervolle gebouwen waar passende zorg geboden wordt aan zowel jongeren als ouderen.

Een zeer gevarieerd activiteitenaanbod zorgt ervoor dat er voor elk wat wils is. De zorginstelling is ook voor recreatie een prachtige plek om te bezoeken en te komen genieten.

Geboden wordt:
o    Dagbesteding voor (jong) volwassen
o    Senioren opvang
o    Logeeropvang (weekend & 24 uurs opvang)
o    Buiten- en naschoolse opvang
Daarnaast worden er ook VSO stageplaatsen aangeboden.

De zorginstelling is gevestigd in de provincie Noord-Brabant.

Het gehele complex staat op een grondstuk van ca. 8.000 m2. Het onroerend goed behoort bij de overname. Huur is eventueel bespreekbaar.

Alle personeelsleden zijn gekwalificeerd en geregistreerd. Het is een enthousiast en gemotiveerd team, onder leiding van een directeur!

De eigenaresse is inmiddels gepensioneerd en woont buiten Nederland.

Er zal sprake zijn van een aandelentransactie. De verkoopvraagprijs voor de overname van 100% van de aandelen bedraagt € 1.978.000,- inclusief het onroerend goed, een goede overdracht en inwerkperiode.

De koper dient affiniteit met de zorg te hebben.
Een koper kan een zorg-organisatie zijn, maar ook een meewerkende investeerder of een MBI-er met ervaring in de zorg.

 

Een heel unieke kans om eigenaar te worden van een bijzondere zorginstelling, inclusief groots onroerend goed met grote uitbreidingsmogelijkheden!

 

Het bedrijf is ontstaan vanuit het ontwikkelen van software. De laatste jaren is ervoor gekozen om het bedrijf om te zetten naar een bedrijf dat software in licentie verkoopt aan partners en hiervoor de implementatie en het onderhoud regelt. Het is op dit moment gevestigd in het zuiden van Nederland, maar kan eenvoudig worden verplaatst.

Er worden een tweetal hoofdproducten aangeboden. Deze producten worden middels partners verkocht aan de eindklanten. De partners worden bij de verkoop begeleid door de huidige eigenaar met ondersteuning van de technische medewerker.

Het bedrijf levert wel de ondersteuning voor de implementatie op de locatie. Onderhoud en support zijn inbegrepen in de jaarlijkse licentiekosten. Gemiddeld nemen de bovenstaande werkzaamheden ca. 1 à 2 dagen per week in beslag.

Naast deze 2 hoofdproducten worden nog een aantal kleinere producten aangeboden.

De omzetprognose voor 2020 bedraagt € 363.000,- met een verwachte EBITDA van € 69.000,-.

Het betreft een overname van de activa van de onderneming.
De vraagprijs bedraagt, inclusief een goede inwerkperiode, € 175.000,-.

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben. Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie.

Om een soepele financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.

 

Dit bedrijf vertegenwoordigt een sterk merk in RVS producten met exclusiviteit in de Benelux.
De onderneming is specialist in luchtbehandelingssystemen bestaande uit o.a. ventilatie afzuigkappen, geurfilterkasten, afzuigmotoren, mechanische ventilaties. Daarnaast behoren ook andere RVS-producten tot het assortiment, zoals o.a. werktafels en kasten.
Het merendeel van de klanten zijn groothandels en installateurs (BtB) die leveren aan o.a. de horeca en grootkeuken bedrijven.

De onderneming is gevestigd in Zuid-oost Nederland met een spreiding van de klanten over heel Nederland, België en Duitsland.
Het pand wordt gehuurd.

Het kunnen leveren van maatwerk (en op verzoek installeren), de zeer hoge kwaliteit, vooruitstrevende oplossingen (w.o. domotica) tegen scherpe condities, naast vooral ook de betrouwbaarheid, zorgen voor een groeiend klantenbestand en zijn dus de succesfactoren.

Sinds de start in 2014 vindt er een sterke groei van de omzet plaats, die zich ook in 2021 voortzet.
In 2021 wordt een EBITDA verwacht van ca. € 500.000,- bij een omzet van > € 1.900.000,-.
Er is geen bankschuld.

De verkoopvraagprijs voor deze onderneming bedraagt € 2.000.000,- op basis van een 100% aandelenovername, inclusief ca. € 400.000,- Eigen Vermogen.

Dit bedrijf is geschikt voor een commerciële MBI-er (en niet vreemd van techniek) of een strategische partij die wil uitbreiden met activiteiten en met een heel sterk merk.

Om een soepele (bank)financiering mogelijk te maken, dient een koper over minimaal € 500.000,-  aantoonbare eigen middelen te kunnen beschikken.

Een kwalitatief hoogstaand en snel groeiend bedrijf met een sterk merk!

 

De onderneming produceert op dit moment met name bankstellen en fauteuils voor de Nederlandse markt. Het vastgoed waarin de productie plaatsvindt, is in eigendom van de onderneming.

Binnen de goed draaiende onderneming wordt er gewerkt met een team van ca 18 FTE. De locatie en het aanwezige management maken het relatief eenvoudig om de productie zeer sterk uit te breiden.

Locatie:
Zeer gunstig en centraal in Turkije gelegen meubelfabriek, grondoppervlakte ca. 11.000m2 en de opstallen zijn ca. 4500m2 groot. Het pand is in 2004 gebouwd en verkeert in goede staat van onderhoud.

De Nederlandse eigenaren staan in verband met hun leeftijd open voor verkoop (van een deel) van de aandelen en de mede-eigenaar die al jaren verantwoordelijk is voor de dagelijkse aansturing van de productie heeft de wens uitgesproken dat nog ca. 5 jaar te willen doen.

Een zeer interessant bedrijf voor een strategische partij die haar productie wil uitbreiden of wil verplaatsen. Turkije biedt op dit moment interessante kansen om kwalitatief goede producten te fabriceren tegen zeer concurrerende prijzen.

 

De 2 bedrijven welke ter overname worden aangeboden, bieden de koper de mogelijkheid om actief te worden in de keten van vleesproductie en vleesgroothandel.

Het eerste bedrijf is een gespecialiseerde vleesproducent.
Het tweede bedrijf is een groothandel en levert aan enkele honderden afnemers. Assortiment is breed, maar veruit het grootste deel van de omzet bestaat uit vleesproducten. Afnemers zijn voornamelijk pizzeria’s en dönerkebab-/shoarmarestaurants.

De totale omzet bedraagt ca. 10 mln euro op jaarbasis en is groeiende.

Er wordt een goede inwerk- en overdrachtsperiode gegarandeerd.

De koper dient over voldoende feeling te beschikken met de markt waarin de bedrijven opereren, tevens dient koper over voldoende eigen middelen te beschikken om een soepele financiering mogelijk te maken.

 

Een mooi vleesproductiebedrijf en groothandelsbedrijf met expansiekansen, een goed team medewerkers en grote naamsbekendheid voor een redelijke overnameprijs.  

Kan geschikt zijn voor een MBI-er (met financiële middelen), maar zeker ook voor een strategische koper om zijn/haar positie in de markt te vergroten en synergievoordelen te behalen.