Twee afzonderlijke vennootschappen die zich richten op flexwerk in de bouwsector. De activiteiten zijn zowel gericht op het bemiddelen van zzp-ers als uitzendkrachten. De ondernemingen werken onder aparte labels maar zijn gezamenlijk eigendom.

Beide bedrijven hebben vanaf de oprichting zowel de belangen van de opdrachtgevers als die van de uitzendkrachten en zzp-ers voorop gesteld. De trouw van zowel de zzp-ers als de uitzendkrachten heeft gezorgd voor een vast en groeiend bestand aan arbeidskrachten. Opdrachtgevers hoeven daarom maar zelden teleurgesteld te worden. Het heeft inmiddels geleid tot hechte en langdurige relaties met het in omvang diverse klantenbestand: van nationale bouwonderneming tot lokale aannemers. Sinds de oprichting begin deze eeuw is de omzet autonoom en gestaag gegroeid tot het huidige niveau.

De diensten worden vanuit een representatief kantorencomplex in Zuid Nederland geleverd, dichtbij de in de regio actieve klanten. In totaal zijn er in 2020 ongeveer 150 zzp-ers en 50 flexkrachten geplaatst. De omzet in 2020 kwam uit op ruim 11 miljoen euro en voor 2021 wordt een omzet van > 12 miljoen euro verwacht op basis van de lopende contracten. Het bedrijfsresultaat voor belastingen varieert de afgelopen jaren tussen de 7% en 10%, wat ruim boven het gemiddelde is voor de uitzendsector.

Beide vennootschappen worden als één geheel te koop aangeboden en er zal sprake zijn van een aandelentransactie.

Een ideale mogelijkheid voor een uitzendbureau om de combinatie met zzp-bemiddeling te maken, om een entree in het flexwerk binnen de bouwsector te realiseren of om synergievoordelen te behalen.

 

Het betreft een kinderopvangorganisatie die al sinds 2002 kwalitatieve kinderopvang verzorgt. De onderneming biedt dagopvang voor kinderen in de groepen 0 tot 2 jaar en 2 tot 4 jaar. Buitenschoolse opvang wordt aangeboden voor kinderen van 4 tot 12 jaar gedurende 52 weken per jaar. De structuur van de onderneming sluit aan op de behoefte van kleinschalige, kindvriendelijke opvang. De onderneming biedt haar opvang aan op 3 locaties in een gemeente in het zuidoosten van Nederland.

De horizontale dagopvang wordt verzorgd op 2 locaties voor twee groepen (baby’s & dreumesen, peuters). BSO wordt verzorgd op 3 locaties. Kinderopvang wordt aangeboden aan meer dan 300 klanten. De organisatie is gericht op het aanbieden van kwalitatieve en opvoedingsgerichte kinderopvang ter ondersteuning van ouders en gezinnen.

In totaal heeft de onderneming voor de 3 vestigingen een registratie voor dagopvang voor 64 kindplaatsen. Voor buitenschoolse opvang beschikt de organisatie over een registratie voor 86 kindplaatsen.

Samen met een 30-tal enthousiaste medewerksters wordt aan de kinderen een ontwikkelingsgerichte opvang aangeboden. Veel medewerkers zijn langdurig werkzaam bij de organisatie en beschikken over de benodigde scholing, kwalificaties en expertise.

Het bedrijf is gevestigd op 3 locaties in het zuidoosten van Nederland, welke volledig zijn ingericht voor kinderopvang-activiteiten.

De onderneming beschikt over goed uitgeruste huurpanden op uitstekende locaties.

De verwachte omzet in 2021 bedraagt op basis van de huidige bezetting ca. € 1.600.000,-.
Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (EBITDA) in 2020 bedroeg > 20%.

De nieuwe eigenaar heeft ruime kansen om tot verdere groei van de omzet en de winst te komen door het benutten van vrij beschikbare capaciteit.

Er zal sprake zijn van een aandelentransactie. De vraagprijs voor 100% van de aandelen van de onderneming, inclusief een Eigen Vermogen van
ca. € 300.000,- is € 1.575.000,-.

 

Een prachtige groeimogelijkheid voor een solide en ambitieuze kinderopvangorganisatie.

(Om zich te kwalificeren dient een kandidaat koper aantoonbaar over voldoende eigen middelen te beschikken. Bij een bancaire financiering dient een koper over minimaal € 600.000,- vrije eigen middelen te kunnen beschikken).

 

Te koop aangeboden is een uitstekend draaiende Stomerij & Wasserij op een A+++ locatie in het centrum van de stad in de Randstad.

Het bedrijf bestaat al meer dan 35 jaar en is de enige stomerij in de stad en omgeving met particuliere en zakelijke klanten als vast klantenbestand. Het pand is eigendom en beschikt over een vloeistofdichte vloer vereist voor chemisch reinigende bedrijven. Zowel het pand als het bedrijf hebben de benodigde vergunningen en voldoen aan alle milieu eisen.

De begane grond en de 1e verdieping van het pand worden gebruikt voor de bedrijfsactiviteiten.

Het appartement boven het bedrijf wordt tezamen met het bedrijf te koop aangeboden. Het appartement bestaat uit 3 slaapkamers en een woongedeelte van totaal 180 m2.  Het pand heeft van 3 kanten vrij uitzicht.

De eigenaar wil het bedrijf verkopen om leeftijdsredenen en zal tot 2 maanden na de verkoop de overdracht begeleiden.

Totale prijs, inclusief pand, bedraagt € 645.000,- (k.k.).

 

Deze toonaangevende onderneming is specialist op het gebied van Sociale Wet- en Regelgeving en voorkomt dat haar klanten onnodig te veel betalen of dat er gelden in de vorm van subsidies of stimuleringsmaatregelen onbenut blijven.

De organisatie is in de afgelopen 3 jaar hard gegroeid van een omzet van circa € 350.000,- naar een omzet
van zo’n € 1.200.000,-.

De twee huidige DGA’s zoeken een toetredende partner om de onderneming de komende jaren verder te laten groeien en verder te professionaliseren.

 

Een interessant bedrijf voor bijvoorbeeld een strategische partij om middels deze acquisitie direct over de organisatie, specialistische kennis en slagkracht te beschikken om haar dienstverlening meer dan profijtelijk uit te breiden.

 

Het bedrijf is 10 jaar geleden opgericht door één van de huidige eigenaren. Het bedrijf is één van de eerste opleiders met een volledig online erkende opleiding -en examensysteem. De afgegeven certificaten/diploma’s zijn volledig rechtsgeldig. Sinds 2011 beschikt het bedrijf al over het ISO 9001 certificaat. De gegeven opleidingen zijn in deze vorm uniek in Nederland en dan vooral de cursus BHV.

Er zijn verschillende vaste klanten. Dit zijn grote franchise ketens.

De opleidingen zijn erkend. De kwaliteit van de opleidingen en examens is gegarandeerd. Daarnaast voldoen ze aan de eisen van de huidige Arbowet.

De opleidingen die online worden aangeboden zijn o.a. Bedrijfshulpverlening en Logistiek.

De opleiding Bedrijfshulpverlening is de meest verkochte. Klanten die dit eenmaal hebben gedaan, moeten jaarlijks terugkeren voor het vernieuwen van het certificaat. Hierdoor komt jaarlijks 90% van de klanten terug. Dit leverde in 2019 een omzet op van ruim € 40.000. Dit zal naar verwachting in 2020 een omzet van € 80.000,- opleveren.

Gezien de klantengroep (400 klanten) is het goed mogelijk om aanvullende opleidingen op deze manier aan te bieden via de website.

In 2019 en een gedeelte van 2020 is er een fulltime medewerker in dienst geweest voor klantenbenadering. Dit heeft tot een omzetstijging geleid van bijna 300% in 2019 ten opzichte van 2020. In april 2020 is ervoor gekozen om de klantenbenadering door een parttime medewerker vanuit huis te laten doen. Hierdoor zijn de kosten verlaagd. De omzet laat in 2020 een groei zien van bijna 50%. Natuurlijk wordt er ook online geïnvesteerd zodat potentiële klanten het bedrijf weten te vinden voor de aangeboden opleidingen.

Sterke punten

·        Eén van de weinige volledige online aanbieders van deze producten.

·        Opleidingen en examen kunnen 24/7 en overal ter wereld worden gevolgd en geëxamineerd.

·        De website kan eenvoudig uitgebreid worden met andere  opleidingen en examens.

·        Zeer sterke groei van e-learning de laatste jaren. De klant kan zelf bepalen wanneer de opleiding en het examen gedaan worden. De werkgever kan stimuleren om dit in de eigen tijd te doen.

Gezien de groei die gerealiseerd is, wordt er dit jaar een EBITDA verwacht van € 35.000 bij een omzet € 85.000 en voor 2021 een EBITDA van € 65.000 bij een omzet van € 115.000.

Hier zullen de komende jaren de vruchten van geplukt kunnen worden doordat 90% van de klanten jaarlijks terug komen.

Er zal sprake zijn van een aandelen transactie. De verkoopvraagprijs voor de overname bedraagt
€ 175.000,- inclusief een eigen vermogen van ca. € 40.000,-.

 

Uniek online aanbod in opleidingen voor commerciële MBI-er of als uitbreiding voor een strategische partij.

 

 

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

Deze startup heeft een gat in de markt ontdekt bij de sector overheid. Het betreft een bedrijf, dat zich toelegt op het in kaart brengen en het legaliseren van oneigenlijk gebruik van gronden van overheden. Dit gebeurt in opdracht van overheidsinstellingen zoals gemeenten, waterschappen en provincies door heel Nederland met focus op werkgebieden in de Randstad, Utrecht en Noord-Brabant.

Projecten met de overheidsinstanties worden voor langere periodes aangegaan, zijn Coronaproof en vormen een vaste bron van inkomsten en winst. Door de specialistische aanpak heeft het bedrijf de reputatie opgebouwd kwaliteit te leveren en inmiddels een groot netwerk opgebouwd.

De onderneming is opgericht in 2014 en heeft sindsdien hard gewerkt aan het opbouwen van een gedegen klantenkring. Zoals altijd bij overheidsinstanties kost het tijd om een gedegen positie in de markt te verwerven. De omzet is gegroeid van € 110.000 in 2018 naar € 462.000 in 2020 met een EBIT% van 30%. Op basis van al afgesloten contracten is de omzetgroei in 2021 minimaal 35%, welke mogelijk kan oplopen naar 70%.

Met gedegen vakkennis en kundige adviezen zorgt een team, bestaande uit 6,2 FTE, voor nieuwe opdrachten en bewaakt het de continuïteit op de lopende projecten.

Het bedrijf is gevestigd in het westen van Nederland.

De eigenaar wenst het bedrijf over te dragen om zich te kunnen richten op andere activiteiten. De eigenaar zal de koper goed begeleiden en inwerken bij o.a. het overdragen van contacten en leads.

Er is sprake van een aandelentransactie. De overnamesom, inclusief een goede inwerkperiode, is nader overeen te komen.

 

 

Een goede en solide groeimogelijkheid voor een strategische koper die zijn dienstenaanbod wenst uit te breiden.

 

Een uitstekende mogelijkheid voor een MBI-er zonder kennis van overheidsverlening om een zelfstandig draaiend bedrijf met een groot netwerk, voldoende kennis en al afgesloten contracten over te nemen.

 

 

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

Het ICT bedrijf ontzorgt haar klanten op het brede gebied van IT dienstverlening. De onderneming levert diensten op het gebied van hosted desktop oplossingen, internetverbindingen, systeembeheer, hosting, Office 365 en VoIP. Door de aanwezige kennis en de hoge servicegraad heeft de onderneming een trouw klantenbestand. 

Of het nu gaat om een verhuizing naar het gebruik van online werkplekken, een migratie naar Office 365, het inregelen van back-ups of het adviseren en aanleggen van een complete IT-infrastructuur voor haar klanten. 

Klanten zijn bedrijven in zeer diverse sectoren, maar voornamelijk in de zakelijke dienstverlening en productie. Er is sprake van een gezonde spreiding in omzet; op klantniveau en in diverse sectoren. 

Top 10 klanten zorgen voor 57% van de omzet. Omzet bedraagt ca € 330.000. 

De onderneming is gevestigd in een huurpand in het midden van Nederland.   

De huidige eigenaar wil zijn aandacht gaan vestigen op nieuwe activiteiten en is van mening dat het een juist moment is voor een geschikte koper om de onderneming over te nemen. 

Het betreft een overname van de activa van de onderneming. De vraagprijs bedraagt € 565.000.

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben. Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie. 

Om een soepele financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.