Dit bedrijf is al bijna 20 jaar een belangrijke speler op het gebied van beveiliging van zowel personen alsook objecten. Deze totaalaanbieder biedt naast een groot aantal producten ook de achterliggende diensten aan, die nodig zijn voor een professionele tracking en de daarbij behorende alarmering.

Het bedrijf heeft in de afgelopen jaren een constante groei doorgemaakt van het aantal klanten. Voor zowel de persoonsbeveiliging alsook voor de object beveiliging sluiten klanten een contract af wat ervoor zorgt dat bijna 100% van de omzet jaarlijks terugkerend is.

Dit bedrijf is gevestigd in een huurpand in het midden van het land en de huur is maandelijks opzegbaar. Er werken momenteel 4 mensen en het bedrijf is zeer makkelijk verplaatsbaar.

De omzet bedraagt tussen de € 1 en € 1,5 miljoen en de genormaliseerde EBITDA is € 600K.

 

Een fantastische kans voor een strategische koper en / of een investeerder om in te stappen in de wereld van de beveiliging.

 

Het schoonmaakbedrijf is al meer dan 13 jaar actief in de schoonmaakbranche. Ca. 70% van de klanten bestaat uit appartementen onder beheer van een VvE. Het betreft algemene schoonmaakwerkzaamheden inclusief glasbewassing en vloerreiniging.

Het bedrijf is gevestigd in het zuiden van Nederland en voert haar activiteiten uit vanuit een gehuurd pand. Voor de kopende partij is het mogelijk om de activiteiten  te verplaatsen.

Er zijn in de regio diverse concurrenten actief, maar gezien de vaak jarenlange klantrelaties die het schoonmaakbedrijf heeft opgebouwd, ervaart het bedrijf in de praktijk nauwelijks concurrentie. De goede reputatie en gerichte service geeft veel perspectief om uit te breiden. Potentieel nieuwe klanten worden momenteel op de wachtlijst geplaatst.

De onderneming kent een flexibele, platte structuur. De kracht van de onderneming is de flexibiliteit, expertise en ervaring van het personeel. Inclusief de eigenaar is de totale organisatie 4,5 personen groot.

De omzet bedraagt € 360.000,- met een EBITDA van € 88.000,-. De eigenaar wil 100% van de aandelen verkopen.

De koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie.

Om een soepele overgang en financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

 

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.

 

This organization offers an all-round self-developed platform to manage and steer facility management, planned maintenance and property management. This is done through both a well-balanced professional software platform and their underlying modules as well as via consultancy services.

With a wide range of customers in healthcare, education, local government, leisure / recreation parks, industry and automotive industry this organization has steadily been growing over the last 20 years with an expected revenue in 2023 of 1.4 Million Euro and an EBITDA of roughly 650K Euro.

The organization has a high customer satisfaction rate and an outstanding name in the market due to their strong flexibility, high service level and their ability to quickly adapt/adjust when this is required.

The organization is based in rental building in the center of the Netherlands and has 11 employees. More than 95% is yearly recurring business through either fix yearly fee or long-lasting contracts.

 

A perfect opportunity for a strategic buyer or investor for this unique organization.

 

Deze uitvaartorganisatie is ontstaan vanuit de wens om verder te gaan met de service en persoonlijke aandacht binnen de uitvaartbranche dan wat de traditionele grote spelers in de markt aanbieden. Meer persoonlijke aandacht, extra oog voor detail, mogelijkheid tot maatwerk en een bovengemiddelde mate van betrokkenheid en extra aandacht voor de nabestaanden in het hele proces.

Deze organisatie is gevestigd in het zuiden van het land en met een team van 8 mensen zorgen zij voor 170 tot 200 uitvaarten per jaar.

Het bedrijf is gelegen op een goed ontsloten locatie, beschikt over een modern pand met 2 sfeervol ingerichte rouwkamers, een koeling voor 6 personen en voldoende kantoor en vergaderruimte. Het pand is in eigendom van de eigenaar, maar kan desgewenst deel uitmaken van de transactie.

Het bedrijf heeft een stabiele omzet van rond de € 1,5 miljoen en de EBITDA voor 2022 zal rond de € 400.000 bedragen.

De huidige eigenaar is op leeftijd en wenst het rustiger aan te gaan doen. Uiteraard is er de bereidheid om enige tijd actief mee te draaien om een goede overdracht te garanderen.

De eigenaar is op zoek naar een bevlogen strategische koper of een investeerder voor deze unieke uitvaartorganisatie en wenst 100% van de aandelen van het bedrijf te verkopen.

Een ideale gelegenheid voor een strategische koper, die zich wil onderscheiden van de concurrentie met een uniek concept.

 

Het horecaverhuurbedrijf is 15 jaar geleden overgenomen door de huidige eigenaar en heeft in al die jaren een goede naam met een uitgebreide klantenkring opgebouwd.

Het assortiment is zeer omvangrijk. Van servies en bestek tot kerstdecoraties. En van stoelen en tafels tot dranghekken. Het assortiment bestaat uit bijna 1000 verschillende producten.

Van cateraars, studentenverenigingen en bedrijven tot uitvaartondernemingen. 60% van de klanten zijn terugkerende klanten. De meeste klanten komen uit de regio, maar het bedrijf levert ook ver daarbuiten en zelfs in België.

Klanten kunnen de producten ophalen, maar de artikelen kunnen ook worden gebracht op de locatie. Hiervoor beschikt het bedrijf over meerdere bakwagens.

Het bedrijf is gevestigd op een industrieterrein in de Randstad en is hierdoor goed bereikbaar.

Er zijn 3 allround medewerkers die alle voorkomende werkzaamheden doen.

De verwachte omzet voor dit jaar bedraagt ca. € 535.000,-. De nieuwwaarde van de inventaris/voorraad wordt geschat op € 1.500.000,-

Het betreft een activa-transactie. De vraagprijs voor deze onderneming bedraagt € 1.250.000,-. De eigenaar is bereid een bepaalde periode aan te blijven voor een goede overdracht.

Wij zien de kandidaat-koper als een partij die reeds in de facilitering van feesten, recepties en evenementen werkzaam is. Te denken valt bijvoorbeeld aan een vergroting van het werkgebied (regio) of het bestaande dienstenpakket.

Daarnaast biedt dit bedrijf ook absoluut een zeer goede kans voor een MBI-er. De bedrijfsactiviteiten kunnen eenvoudig worden uitgebouwd zonder direct aanvullende investeringen te doen.

 

Een buitenkans voor een strategische koper of een MBI’er met energie en passie voor de horeca, een organisatietalent en commercieel. 

 

Twee afzonderlijke vennootschappen die zich richten op flexwerk in de bouwsector. De activiteiten zijn zowel gericht op het bemiddelen van zzp-ers als uitzendkrachten. De ondernemingen werken onder aparte labels maar zijn gezamenlijk eigendom.

Beide bedrijven hebben vanaf de oprichting zowel de belangen van de opdrachtgevers als die van de uitzendkrachten en zzp-ers voorop gesteld. De trouw van zowel de zzp-ers als de uitzendkrachten heeft gezorgd voor een vast en groeiend bestand aan arbeidskrachten. Opdrachtgevers hoeven daarom maar zelden teleurgesteld te worden. Het heeft inmiddels geleid tot hechte en langdurige relaties met het in omvang diverse klantenbestand: van nationale bouwonderneming tot lokale aannemers.

De diensten worden vanuit een representatief kantorencomplex in Zuid Nederland geleverd, dichtbij de in de regio actieve klanten. De gemiddelde omzet van de afgelopen jaren is ruim 12 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor belastingen varieert de afgelopen jaren tussen de 7% en 10%, wat ruim boven het gemiddelde is voor de uitzendsector.

De vraagprijs voor beide vennootschappen is € 7.987.000, met inbegrip van een gecombineerd eigen vermogen van 2,2 miljoen euro.

 

Een interessant bedrijf voor een branchegenoot actief in de bouwsector of een aangrenzende branche of regio. 

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

De hier beschreven propositie maakt onderdeel uit van een besloten vennootschap waarin alle (intellectuele) eigendomsrechten en activa zijn ondergebracht die voor de exploitatie van het assessment platform nodig zijn. De vennootschap bevat geen personeel en is vrij verplaatsbaar: er zijn geen arbeidsovereenkomsten en huurverplichtingen.

In het kader van haar kernactiviteit heeft de onderneming het platform ontwikkeld. Het is een integrale benadering, gericht op het vergroten van de persoonlijke- en team effectiviteit. Een persoonlijkheidsonderzoek, dat vanuit diverse invalshoeken kijkt naar gedrag van individuen en inzicht geeft in kerncompetenties, valkuilen, potentie en opleidingsbehoeften.

Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Noors.

Het platform begon als ontwikkelingsinstrument voor doorstroomtrajecten. Later werd het ook gebruikt als wervingsinstrument en als ondersteuningsinstrument bij de uitstroom van personeel. De ontwikkeling van het platform heeft ertoe geleid dat het vandaag de dag inzetbaar is in de volle breedte van de human resourcesdiscipline: bij de instroom, doorstroom en uitstroom van personeel.

Het platform is web-based, geschreven in PHP. De site wordt extern gehost in Nederland en daarmee is de back-up, de bescherming en het onderhoud georganiseerd.

De omzet was de afgelopen 3 jaar gemiddeld ruim € 200.000. De stabiliteit van de omzet toont dat sprake is van een trouw klantenbestand dat het platform heeft geïntegreerd in de eigen human resource strategie.

De huidige eigenaar heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en heeft de vaste overtuiging dat het platform in het huidige tijdgewricht een enorme kans biedt aan ondernemers of ondernemingen die in willen spelen op de kansen die de online assessment- en persoonlijkheids-profileringsmarkt biedt.

 

Een interessant assessmentplatform en een uitdaging voor een ondernemer om het naar een volgende fase van marktontwikkeling te brengen. Een ideale mogelijkheid voor kandidaten met een achtergrond in HR-dienstverlening.

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

 

Te koop aangeboden wordt een juridisch vertaalbureau met een degelijke reputatie. Men levert accurate en betrouwbare vertalingen, gebaseerd op actuele en relevante wetgeving en jurisprudentie. Het bureau levert juridische vertalingen Nederlands/Engels en Engels/Nederlands, beëdigde vertalingen en correctie- en redactiewerk voor een vaste kring van klanten.

Het vertaalbureau onderscheidt zich van andere juridische vertaalbureaus doordat er bovengemiddeld veel aandacht wordt besteed aan kwaliteit en consistentie. Klanten omschrijven de dienstverlening als ‘snel’, ‘precies’, ‘gedegen’, ‘betrouwbaar’ en ‘betrokken’.  De onderneming levert al bijna twee decennia haar diensten aan vooraanstaande internationale advocatenkantoren.

Naast de twee eigenaren zijn er drie projectmanagers in dienst voor de planning, afstemming en uitvoering van de werkzaamheden. Alle drie zijn zij daarnaast gekwalificeerd om de vertaalwerkzaamheden uit te voeren, waardoor binnen de vaste staf van het bureau iedere medewerker inzetbaar en declarabel is. Daarnaast wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een flexibele schil van freelancers.

De reputatie en de merknaam van het bedrijf staan garant voor een bewezen constante stroom aan opdrachten die de koper toe kan voegen aan de eigen omzet.

De omzet van 2020 bedraagt ca. € 545.000,- met een EBITDA van ca. € 185.000,-

Een eventuele transactie zal een activa-passivatransactie zijn. De verkoopvraagprijs voor het vertaalbureau bedraagt € 600.000,-.

De koper is bij voorkeur een strategische partij die de activiteiten van het vertaalbureau in haar eigen portfolio kan integreren en daar synergievoordelen mee behaalt. Een andere mogelijkheid is een overname door een MBI-kandidaat die affiniteit heeft met de branche en die bij voorkeur al ervaring heeft met vertaalactiviteiten of met juridische dienstverlening. Ook collega-bedrijven die op zoek zijn naar een specifieke niche in vertaaldiensten kunnen waarde toevoegen aan hun eigen activiteiten met dit bedrijf.

Een interessante mogelijkheid en een uitdaging voor een onderneming of ondernemer om dit bedrijf verder door te ontwikkelen op basis van bewezen kwaliteit en een goede reputatie.

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

Het bedrijf is 10 jaar geleden opgericht door één van de huidige eigenaren. Het bedrijf is één van de eerste opleiders met een volledig online erkende opleiding -en examensysteem. De afgegeven certificaten/diploma’s zijn volledig rechtsgeldig. Sinds 2011 beschikt het bedrijf al over het ISO 9001 certificaat. De gegeven opleidingen zijn in deze vorm uniek in Nederland en dan vooral de cursus BHV.

Er zijn verschillende vaste klanten. Dit zijn grote franchise ketens.

De opleidingen zijn erkend. De kwaliteit van de opleidingen en examens is gegarandeerd. Daarnaast voldoen ze aan de eisen van de huidige Arbowet.

De opleidingen die online worden aangeboden zijn o.a. Bedrijfshulpverlening en Logistiek.

De opleiding Bedrijfshulpverlening is de meest verkochte. Klanten die dit eenmaal hebben gedaan, moeten jaarlijks terugkeren voor het vernieuwen van het certificaat. Hierdoor komt jaarlijks 90% van de klanten terug.

Gezien de klantengroep (400 klanten) is het goed mogelijk om aanvullende opleidingen op deze manier aan te bieden via de website.

In 2019 en een gedeelte van 2020 is er een fulltime medewerker in dienst geweest voor klantenbenadering. Dit heeft tot een omzetstijging geleid van bijna 300% in 2020 ten opzichte van 2019. In april 2020 is ervoor gekozen om de klantenbenadering door een parttime medewerker vanuit huis te laten doen. Hierdoor zijn de kosten verlaagd. De omzet laat in 2020 een groei zien van bijna 50%. Natuurlijk wordt er ook online geïnvesteerd zodat potentiële klanten het bedrijf weten te vinden voor de aangeboden opleidingen.

Sterke punten:

  • Eén van de weinige volledige online aanbieders van deze producten.
  • Opleidingen en examen kunnen 24/7 en overal ter wereld worden gevolgd en geëxamineerd.
  • De website kan eenvoudig uitgebreid worden met andere  opleidingen en examens.
  • Zeer sterke groei van e-learning de laatste jaren. De klant kan zelf bepalen wanneer de opleiding en het examen gedaan worden. De werkgever kan stimuleren om dit in de eigen tijd te doen.

Gezien de groei die gerealiseerd is, was er in 2020 een EBITDA van € 20.000 bij een omzet van
€ 83.000 en voor 2021 wordt een EBITDA verwacht van € 70.000 bij een omzet van € 150.000.

Hier zullen de komende jaren verder de vruchten van geplukt kunnen worden doordat 90% van de klanten jaarlijks terug komen.

Er zal sprake zijn van een aandelentransactie. De verkoopvraagprijs voor de overname bedraagt
€ 130.000,-.

 

Uniek online aanbod in opleidingen voor commerciële MBI-er of als uitbreiding voor een strategische partij.

 

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

Het betreft een kinderopvangorganisatie die al sinds 2002 kwalitatieve kinderopvang verzorgt. De onderneming biedt dagopvang voor kinderen in de groepen 0 tot 2 jaar en 2 tot 4 jaar. Buitenschoolse opvang wordt aangeboden voor kinderen van 4 tot 12 jaar gedurende 52 weken per jaar. De structuur van de onderneming sluit aan op de behoefte van kleinschalige, kindvriendelijke opvang. De onderneming biedt haar opvang aan op 3 locaties in een gemeente in het zuidoosten van Nederland.

De horizontale dagopvang wordt verzorgd op 2 locaties voor twee groepen (baby’s & dreumesen, peuters). BSO wordt verzorgd op 3 locaties. Kinderopvang wordt aangeboden aan meer dan 300 klanten. De organisatie is gericht op het aanbieden van kwalitatieve en opvoedingsgerichte kinderopvang ter ondersteuning van ouders en gezinnen.

In totaal heeft de onderneming voor de 3 vestigingen een registratie voor dagopvang voor 64 kindplaatsen. Voor buitenschoolse opvang beschikt de organisatie over een registratie voor 86 kindplaatsen.

Samen met een 30-tal enthousiaste medewerksters wordt aan de kinderen een ontwikkelingsgerichte opvang aangeboden. Veel medewerkers zijn langdurig werkzaam bij de organisatie en beschikken over de benodigde scholing, kwalificaties en expertise.

Het bedrijf is gevestigd op 3 locaties in het zuidoosten van Nederland, welke volledig zijn ingericht voor kinderopvang-activiteiten.

De onderneming beschikt over goed uitgeruste huurpanden op uitstekende locaties.

De verwachte omzet in 2021 bedraagt op basis van de huidige bezetting ca. € 1.600.000,-.
Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (EBITDA) in 2020 bedroeg > 20%.

De nieuwe eigenaar heeft ruime kansen om tot verdere groei van de omzet en de winst te komen door het benutten van vrij beschikbare capaciteit.

Er zal sprake zijn van een aandelentransactie. De vraagprijs voor 100% van de aandelen van de onderneming, inclusief een Eigen Vermogen van
ca. € 300.000,- is € 1.575.000,-.

 

Een prachtige groeimogelijkheid voor een solide en ambitieuze kinderopvangorganisatie.

(Om zich te kwalificeren dient een kandidaat koper aantoonbaar over voldoende eigen middelen te beschikken. Bij een bancaire financiering dient een koper over minimaal € 600.000,- vrije eigen middelen te kunnen beschikken).