Het transportbedrijf is opgericht in 2016 en is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle en betrouwbare transporteur. De onderneming biedt allerlei soorten transport, gecombineerd met de beste service. Diensten als sneltransport, vaste distributie en spoedkoerier wordt door het gekwalificeerde en gemotiveerde personeel altijd op maat uitgevoerd. Een andere tak is warehouse/fulfilment. Het bedrijf is gevestigd op een industrieterrein in Midden Nederland en beschikt over 2 opslagruimtes, kantoor en een modern wagenpark.

De klanten zijn al jaren vaste klant bij dit bedrijf om hun betrouwbare en snelle dienstverlening.

De omzet van 2022 bedraagt ca. € 2.700.000,- met een genormaliseerde EBITDA van € 265.000,-.

De koper kan een strategische partij zijn, die op deze wijze zijn/haar business verder kan uitbreiden en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie.

Om een soepele overgang en financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

 

Een buitenkans voor een strategische koper om zijn/haar business uit te breiden en gebruik te maken van het uitgebreide dienstenpakket dat deze organisatie te bieden heeft.

 

Zeer gedifferentieerd transportbedrijf: transport/afvalstoffenverwerking/kraanverhuur/speciaal (groot) transport/op- en overslag/express-koeriers-sneltransport. Mooie nieuwe materialen, waaronder vrachtwagencombinaties, 2 bestelauto’s, kranen, diepladers en ca. 500 containers.

Gevestigd in een kantoorpand met grote loodsen op een afsluitbaar terrein van ca. 13.000 m2 waarvan een gedeelte met een vloeistofdichte vloer (eventueel ook te huur).

Het personeel bestaat uit 10 FTE, aangevuld met contractrijders.

Het bedrijf is in bezit van alle vergunningen.

Zeer goed renderend: winst ca. > € 350.000, na management fee.

De eigenaar raakt op leeftijd en heeft geen goede opvolger in huis. Naast het aanwezige, kundige personeel kan de koper gedurende een ruime periode begeleidt en ingewerkt worden.

Koper moet type ‘meewerkend voorman’ zijn en beschikken over minimaal € 500.000 aan eigen beschikbare middelen om een eventuele financiering mogelijk te maken.

Er is een financiering voor een substantieel deel aanwezig tegen zeer gunstige condities.

EEN BIJZONDERE MOGELIJKHEID VOOR EEN STRATEGISCHE KOPER OM ZIJN/HAAR MARKTPOSITIE TE VERSTERKEN.

EEN BUITENKANS VOOR EEN COMMERCIEEL GEORIENTEERDE ONDERNEMER (MBI-ER) MET ERVARING IN DE TRANSPORTSECTOR OF DIE VAN AFVAL (RESTPRODUCTEN) VERWERKING (met voldoende aantoonbare eigen middelen om zich te kwalificeren als kandidaat-koper).

Deze onderneming is inmiddels succesvol verkocht via onze bemiddeling!

Het betreft hier twee verschillende bedrijven, een logistieke aanbieder met warehouse en douanefaciliteiten en een internationaal expeditiebedrijf voor lucht-, zee- en wegtransport. Binnen de landen van de EU verzorgt zij alle douaneformaliteiten op het gebied van import en export.

De bedrijven zijn gezamenlijk gevestigd in een ruim huurpand en zij beschikken over een eigen magazijn met ruim 6.000m2 opslagcapaciteit. Activiteiten kunnen probleemloos worden uitgebreid naar additionele locaties.

Het bedrijf is gevestigd in het zuid westen van Nederland.

De omzet van 2022 komt uit tussen de € 5 en € 10 miljoen met een EBITDA van ca. € 250.000,-.

De eigenaar wil zich graag toeleggen op andere bedrijfsactiviteiten en wil daarom de aandelen van beide bedrijven tezamen verkopen. De eigenaar is bereid een goede overdracht te garanderen.

Een unieke kans voor een strategische koper om zijn/haar business uit te breiden en gebruik te maken van het full-service platform dat deze organisatie te bieden heeft.

 

Een grote logistieke dienstverlener, gevestigd in Engeland is op zoek naar uitbreiding in Nederland om vanuit hier de Europese markt te kunnen bedienen. De organisatie is zeer sterk actief binnen de Retail en Automotive branche als 3PL partner en werkt voor zeer gerenommeerde bedrijven.

Opdrachtgever is op zoek naar een warehouse/fulfilment organisatie die bekend is met alle basisfunctionaliteiten zoals ontvangst, opslag, orderpicking, verpakken en verzenden. Wanneer de organisatie een eigen transportafdeling heeft, is dit geen probleem.

De oppervlakte zal minimaal 3.000 – 5.000 m2 zijn. Het is een pré als er stellages zijn voor palletopslag en een deel voor klein materiaal.
Kantoorruimte (ca. 100-150m2) heeft een voorkeur, echter opdrachtgever is flexibel.

Het doel is om de bestaande organisatie volledig in te passen in de structuur, processen en systemen van de opdrachtgever. Dit zal uiteraard worden gecoördineerd door de opdrachtgever.

Er zijn geen eisen gesteld aan het aantal personeelsleden, gewenst is een team dat zich snel en flexibel kan aanpassen om te integreren met het hoofdkantoor en de andere vestigingen van de opdrachtgever.

De organisatie bevindt zich bij voorkeur in de omgeving Venlo Noord Limburg / Oost Brabant, echter ook andere locaties die aan de criteria voldoen, zijn welkom om te reageren.

 

Een fantastische kans om voorspoedig uw organisatie over te dragen en onderdeel te laten worden van een grote Europese speler.