Middels meer dan 10 voornamelijk thematisch opgebouwde webshops is de onderneming actief op de markt van gelegenheidskleding en feestartikelen.

De onderneming beschikt over een zeer breed aanbod dat direct vanuit haar eigen magazijn te leveren is. Hiermee onderscheidt de onderneming zich ten opzichte van haar concurrenten. Door haar volume is de onderneming in staat scherp in te kopen en zijn de marges meer dan gezond. De sterke online posities en het hoge organische bezoekersvolume zijn de basis voor een gezonde groei.

Covid-19 gooit af en toe ‘roet in het eten’, maar de verkopen trekken sterk aan zodra eventuele lock-downs dan wel extra maatregelen worden versoepeld.

De pre-corona omzet groeide naar een niveau van € 2.500.000 per jaar. De corona jaren 2020 en 2021 laten een gemiddelde omzet van € 1.567.000 zien. De verwachtte omzet in 2022 is ca. € 1.800.000,-.

De onderneming is gevestigd in een pand in het oosten van Nederland, maar is eenvoudig te verplaatsen.

Na 7 succesvolle jaren is de eigenaar toe aan een nieuwe uitdaging. Verkoper is bereid koper gedurende een afgesproken periode te ondersteunen en in te werken.

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche en met name met online activiteiten te hebben. Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de onderneming. 

De overnamesom bedraagt € 598.000,-  cash & debt free, voor 100% van de aandelen.

 

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.

 

 

Te koop aangeboden wordt een installatiebedrijf in Noord-Brabant.

Het bedrijf heeft een rijke historie en een uitstekende naam. Het is gevestigd in een modern energieneutraal bedrijfspand.

Alle mogelijke voorkomende installatie- en loodgieterswerkzaamheden worden uitgevoerd. De laatste jaren is er natuurlijk een verschuiving te zien naar het energieneutraal maken c.q. bouwen van woningen, bedrijfspanden, etc. Specialiteit is de installatie en onderhoud van warmtepompen. Bij het bedrijf werken 8 werknemers, naast de eigenaar.

Ze leveren een compleet pakket aan diensten bestaande uit installeren, repareren en onderhouden op het gebied van centrale verwarming, sanitair, gas, water, riolering en dak- en zinkwerk en duurzame oplossingen m.b.t. energie. Van renovatie tot nieuwbouw en van particuliere woning tot zakelijk bedrijfspand. Er is een medewerker beschikbaar die onderhoud en service werkzaamheden uitvoert.

Het bedrijf verricht voornamelijk werkzaamheden in de particuliere sector. De klantenkring bevindt zich veelal in een straal van 40 kilometer rondom de vestigingsplaats.

Het bedrijf heeft het laatste jaar een mooie groei doorgemaakt. Waarbij er voor dit jaar een omzet is begroot van € 2.200.000 met EBITDA van ruim € 500.000. In 2021 is er een omzet gerealiseerd van € 2.125.589 en een EBITDA van € 500.000.

De eigenaar wil zich richten op andere activiteiten en wenst het bedrijf te verkopen.

Het betreft een overname van 100% van de aandelen.

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben. Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI kandidaat die op deze wijze een perfecte start kan maken en zich kan richten op het verder uitbouwen van de omzet en de bijbehorende organisatie.

Om een soepele financiering mogelijk te maken, dient een koper over voldoende eigen middelen te kunnen beschikken.

 

Dit bedrijf is geschikt voor een commercieel “zware” MBI-er (en niet vreemd van techniek) of een strategische partij om volume toe te voegen.

 

Er komt steeds meer aandacht voor energiegebruik, waarbij de focus vooral ligt op verspillingen en daarmee samenhangend het milieu.

Veel bedrijven hebben hun eigen individuele belangen die zelden op elkaar zijn afgestemd en die maar een deel van de circulaire keten raken. Deze onderneming pakt het geheel anders aan en koppelt al deze belangen in de juiste volgorde aan elkaar. Zo ontzorgt en zorgt ze voor haar klanten op het vlak van milieu, circulariteit en besparingen door beslissingen te nemen die direct tot aan de winst bijdragende resultaten leiden.

Het gaat dan om bedrijven met een substantieel energieverbruik, wat betekent dat vooral de grotere ondernemingen klant zijn.

De lijnen zijn kort met een gedegen persoonlijk advies voor elke specifieke situatie. Uitstekende ondersteuning en service tijdens ontwerp, realisatie en exploitatie van de projecten zijn de succesfactoren.

Het bedrijf, met de werkmaatschappijen, zijn nu gevestigd op één locatie in midden Nederland met uitstekende verbindingen naar de klanten door geheel Nederland.

Het huidige omzetniveau ligt boven de € 4 miljoen, maar zal snel oplopen naar > € 10 miljoen per jaar. Uitgegaan kan worden van een Ebitda-resultaat van gemiddeld 15%.

De eigenaar raakt op leeftijd en zoekt een partner die de verdere groei kan coördineren. De eigenaar wil graag nog 3-5 jaar betrokken blijven met een 35% belang.

De verkoopprijs voor het 65% aandelenbelang bedraagt € 2.275.000,-. De overdracht is uiteraard going-concern.

Dit bedrijf, inclusief de verschillende werkmaatschappijen, vraagt om een ervaren ondernemer of organisatie met bewezen successen. Kennis en ervaringen in de energie markt en/of installatiebranche zijn een pré.

Belangrijk is ook dat koper een aantoonbaar financieel sterke partij is om niet alleen organisatorisch, maar ook financieel de potentie van de onderneming te kunnen benutten.

 

Een volstrekt uniek aanbod in een sterk groeiend marktsegment!

 

 

De hier beschreven propositie maakt onderdeel uit van een besloten vennootschap waarin alle (intellectuele) eigendomsrechten en activa zijn ondergebracht die voor de exploitatie van het assessment platform nodig zijn. De vennootschap bevat geen personeel en is vrij verplaatsbaar: er zijn geen arbeidsovereenkomsten en huurverplichtingen.

In het kader van haar kernactiviteit heeft de onderneming het platform ontwikkeld. Het is een integrale benadering, gericht op het vergroten van de persoonlijke- en team effectiviteit. Een persoonlijkheidsonderzoek, dat vanuit diverse invalshoeken kijkt naar gedrag van individuen en inzicht geeft in kerncompetenties, valkuilen, potentie en opleidingsbehoeften.

Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Noors.

Het platform begon als ontwikkelingsinstrument voor doorstroomtrajecten. Later werd het ook gebruikt als wervingsinstrument en als ondersteuningsinstrument bij de uitstroom van personeel. De ontwikkeling van het platform heeft ertoe geleid dat het vandaag de dag inzetbaar is in de volle breedte van de human resourcesdiscipline: bij de instroom, doorstroom en uitstroom van personeel.

Het platform is web-based, geschreven in PHP. De site wordt extern gehost in Nederland en daarmee is de back-up, de bescherming en het onderhoud georganiseerd.

De omzet was de afgelopen 3 jaar gemiddeld ruim € 200.000. De stabiliteit van de omzet toont dat sprake is van een trouw klantenbestand dat het platform heeft geïntegreerd in de eigen human resource strategie.

De huidige eigenaar heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en heeft de vaste overtuiging dat het platform in het huidige tijdgewricht een enorme kans biedt aan ondernemers of ondernemingen die in willen spelen op de kansen die de online assessment- en persoonlijkheids-profileringsmarkt biedt.

 

Een interessant assessmentplatform en een uitdaging voor een ondernemer om het naar een volgende fase van marktontwikkeling te brengen. Een ideale mogelijkheid voor kandidaten met een achtergrond in HR-dienstverlening.

 

Te koop aangeboden wordt een productlijn voor designlampen voor consumenten, inclusief ontwerpen, website en productiemallen. Het gaat over een activiteit binnen een bestaande onderneming die wordt afgestoten. Inclusief een uitgebreid en goed ontwikkeld productie- en distributienetwerk voor de afzet. De lampen worden online verkocht door gespecialiseerde lifestyle en interieursites en mainstream webshops.

De onderneming heeft de producten geheel in eigen huis ontwikkeld en op de markt gebracht. De activiteit maakt op dit moment onderdeel uit van een holding en wordt los verkocht.

Er zal sprake zijn van een activatransactie. Een lijst van over te dragen activa wordt aan de kandidaat-koper ter hand gesteld. Verkopers vragen van koper de bereidheid om te investeren in voorraad in ruil voor de overdracht van de activa en het IP. Zij vragen geen initiële vergoeding, maar een vergoeding op basis van (stuks)verkoop. Ze gaan ervan uit met de koper intensief samen te werken, in ieder geval zo lang zij een financieel belang hebben in het project. Inbegrepen in de transactie zijn de social media accounts, de eigen webshop en het productie- en het distributienetwerk. De exclusieve productie-mallen zijn in eigendom en horen ook bij de overname.

De koper heeft bij voorkeur affiniteit met de consumentenmarkt en is een strategische partij. Het kan ook een MBI kandidaat zijn die een vliegende start wil maken met lopende omzet op een bestaand product. Voor kopers kunnen de producten een zinvolle aanvulling zijn op een al bestaand assortiment. Dat geldt ook voor de webshop en de bestaande productie- en afzetkanalen.

Om een overname mogelijk te maken, zal de koper aantoonbaar over voldoende eigen middelen moeten beschikken.

Een interessant bedrijf voor een MBI-er om verder uit te bouwen of voor een strategische partij om volume toe te voegen.

 

Het bedrijf levert een compleet palet van ICT- en automatiseringsdiensten aan MKB en MKB+ bedrijven. De onderneming ontzorgt haar klanten met geïntegreerde oplossingen voor kantoorautomatisering inclusief beheer, internetdiensten, beveiliging en telefonie. Met hun ervaring en expertise zijn zij in staat de kernbehoeften bij klanten te identificeren en daar de meest passende oplossingen tegenover te zetten. Het basisidee van de dienstverlening is dat deze de ondernemer zijn of haar dagelijkse operationele inspanningen uit handen neemt, terwijl tegelijkertijd de integratie tussen infrastructuur, applicaties en beheer is gewaarborgd.

Klanten zijn vooral regionaal, maar bevinden zich ook buiten de regio.

De onderneming is gevestigd in een nieuw huurpand in midden Nederland. De omzet bedraagt bijna € 1.000.000,-. Van de omzet in 2021 wordt iets meer dan de helft gegenereerd via vaste, maandelijkse contracten.

De huidige eigenaar is al jarenlang actief als ondernemer in de ICT sector. Hij wil zich gaan focussen op andere activiteiten en is uiteraard bereid om met een eventuele koper afspraken te maken over de overdrachtstermijn.

De koper is bij voorkeur een strategische partij die de activiteiten in haar eigen portfolio kan integreren om daar synergievoordelen mee te behalen. Een andere mogelijkheid is een overname door een MBI-kandidaat die affiniteit heeft met de branche en die bij voorkeur al ervaring heeft met ICT-dienstverlening.

 

Een interessant bedrijf voor een ondernemer om dit bedrijf naar een volgende fase van haar ontwikkeling te brengen. Een ideale mogelijkheid voor kandidaten met een achtergrond in ICT-dienstverlening aan MKB en MKB+ bedrijven.

 

Dit bedrijf biedt een uniek concept waarbij alle aan brand gerelateerde veiligheidstrainingen op locatie worden aangeboden middels mobiele container-units die voor ieder scenario of toepassing realistisch kunnen worden ingericht.

Naast gerenommeerde brandweerkorpsen in binnen-en buitenland maken ook veel bedrijven gebruik van deze unieke manier van trainen, die vaak onderdeel vormt van de verplichte jaarlijkse certificeringen.

Het bedrijf heeft 2 vaste medewerkers en maakt gebruik van zeer ervaren professionals die door het gehele land kunnen worden ingezet.

Het bedrijf kan zeer gemakkelijk worden uitgebreid met nieuwe concepten en marktverdeling.

Het bedrijf kan vanuit iedere willekeurige locatie worden voortgezet.

De omzet van dit bedrijf is ongeveer € 300.000 en de vraagprijs voor 100% van de aandelen
bedraagt € 225.000.

De huidige eigenaar wil graag nog een korte tijd bij het bedrijf betrokken blijven om het vervolgens rustiger aan te gaan doen.

 

Een unieke kans voor een MBI-er om in te stappen of voor een strategische overname kandidaat om dit concept verder uit te bouwen of toe te voegen aan zijn/haar portfolio.

 

De kinderopvangorganisatie verzorgt sinds januari 2016 kwalitatieve kinderopvang. De organisatie biedt dagopvang voor kinderen in de groepen 0 tot 2 jaar en 2 tot 4 jaar. Buitenschoolse opvang wordt aangeboden voor kinderen van 4 tot 12 jaar gedurende 52 weken per jaar. De structuur van de onderneming sluit aan op de behoefte aan kleinschalige, kindvriendelijke opvang. De onderneming biedt haar opvang aan op 2 locaties in de gemeente Den Haag.

De organisatie beschikt voor zowel het kinderdagverblijf (KDV) als de buitenschoolse opvang (BSO) over een pedagogisch beleidsplan. Een team van enthousiaste pedagogisch medewerksters werkt dagelijks aan de ontwikkeling van de kinderen.

De locaties worden gehuurd. Zowel de organisatie als de panden voldoen aan alle veiligheids- en inspectie-eisen en -voorschriften. Het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang beschikken beiden over een ruime omheinde buitenruimte zodat de kinderen daar onder toezicht kunnen spelen.

De kinderopvang is gericht op kleinschaligheid, hoge kwaliteit, flexibiliteit en competitieve tarieven. De organisatie biedt maatwerk om het gezin te ondersteunen. Daarvoor is het belangrijk dat de dienstverlening goed aansluit op de situatie, wensen en behoeften van de ouders. 

De omzet bedraagt ca. € 550.000,-.

De eigenaar wil zich gaan focussen op andere – niet concurrerende – activiteiten. Er zal sprake zijn van een aandelentransactie die is gebaseerd op volledig going-concern. De vraagprijs voor deze kinderopvangorganisatie bedraagt € 600.000,-

De kandidaat-koper kan een solide en actieve speler in de kinderopvangsector zijn, maar ook voor een MBI-er die de bestaande activiteiten wil voortzetten en uitbouwen is deze kinderopvangorganisatie een grote kans.

Een bijzonder en kwalitatief zeer hoogstaande, goed renderende kinderopvangorganisatie.

(om zich te kwalificeren zal een kandidaat-koper over voldoende eigen middelen te beschikken)

 

Dit bedrijf is geen dozenschuiver of een “standaard leverancier” van warmtewisselaar- en/of ventilatietechniek, maar een echte specialist die vooral wordt ingeschakeld als het om maatwerk gaat of wanneer er vraagstukken liggen waarbij specialistische kennis noodzakelijk is, zoals het doorrekenen van de capaciteiten van een nieuw te samenstellen warmtewisselaar die precies moet voldoen aan de eisen en wensen van een klant binnen zijn/haar productieproces.

Er wordt gewerkt voor gerenommeerde opdrachtgevers uit de Benelux. Dit zijn naast producenten van luchtbehandelingsapparatuur ook installateurs en industriële, zelf installerende eindgebruikers.

Het bedrijf heeft een zeer goede naam en reputatie opgebouwd in de markt en is geliefd bij haar klanten die al meer dan 30 jaar graag met dit bedrijf samenwerken aan uitdagende projecten.

Het bedrijf is gevestigd in het midden van het land en kan zeer gemakkelijk worden verplaatst.

Kwaliteit, flexibiliteit en een hoge servicegraad kenmerken deze relatief kleine organisatie die al jarenlang een zeer stabiele omzet en bedrijfsresultaat heeft. De huidige omzet bedraagt ca. € 2 miljoen.

De eigenaar is op zoek naar een strategische koper of een investeerder. Vraagprijs voor 100% van de aandelen is € 1.600.000,-

De koper dient bij voorkeur affiniteit met de branche te hebben en over voldoende eigen middelen te beschikken.

 

Een mooie kans voor uitbreiding op het gebied van energietechniek!

 

De onderneming is een software- en systeemleverancier van oplossingen die zijn gericht op de registratie en afhandeling van bezoekers. Het kan daarbij gaan om bezoekers van bedrijven, bedrijfscomplexen, evenementen en publieke of overheidslocaties.

De onderneming is begonnen in 1998 en levert al meer dan twee decennia oplossingen voor het aanmaken en controleren van alle soorten passen, kaarten, tickets en uitrijkaarten. Men begon eerst als exclusief vertegenwoordiger van een reeks identificatieproducten, maar in de loop van het bestaan zijn daar steeds producten aan toegevoegd. Door die activiteiten ontstond ook vraag naar perifere producten zoals badges, houders, RFID-producten en andere accessoires die organisaties nodig hebben bij de registratie van bezoek. Al deze accessoires worden via de eigen webshop geleverd.

De onderneming heeft in haar langdurige bestaan veel ervaring opgedaan met de registratie en het beheer van gegevens van bezoekers. Het is niet voor niets dat de onderneming bedrijven die veiligheid en compliance hoog in hun vaandel hebben staan, tot haar klanten mag rekenen.

De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in software voor een toegangscontrolesysteem. De omzet van de onderneming was stabiel van 2017 tot en met 2020 en lag gemiddeld rond de € 630.000. Tegelijkertijd was de onderneming in die periode als gevolg van de afschrijvingen op software en een (te) hoog kostenniveau verlieslatend.

Omdat de eigenaar inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd is gepasseerd en omdat er nieuwe inspanningen worden gevraagd om op basis van het huidige fundament een sprong naar winstgevendheid te maken, is de eigenaar op zoek naar een opvolger. Die zal met nieuw elan en in nauwe samenwerking met verkoper een strategie moeten bepalen op weg naar winst en groei. De eigenaar acht zichzelf niet meer de juiste persoon om in de komende fase van verandering en groei, leiding te geven aan het bedrijf.

 

Een interessant bedrijf en een uitdaging voor een onderneming of ondernemer om dit bedrijf weer winstgevend te maken. Een ideale turnaround voor kandidaten met een achtergrond in IT-dienstverlening en/of toegangscontrole.