Een jong en innovatief label dat zich heeft specialiseert in het ontwerpen en produceren van luxueuze wollen modeaccessoires.
Het bedrijf heeft een groot klantenbestand opgebouwd en is actief in 8 landen. Er zijn ca. 200 winkels/verkooppunten, waaronder een aantal grote ketens. Hierbij wordt gebruik gemaakt van sales agenten. Verkoop aan particulieren vindt zowel plaats via de eigen webshop, als ook door verkoop via een aantal grote platformen. Naast de eigenaar en de sales agenten is er een flexibel team van ZZP-ers.
De verwachte omzet voor 2023 is € 500.000,- met een genormaliseerde EBITDA van € 220.000,-.
De onderneming is de afgelopen jaren flink gegroeid, ondanks de COVID situatie en de economische uitdagingen. Er wordt geprofiteerd van het opgebouwde verkoopnetwerk en vertrouwen door geleverde kwaliteit, naamsbekendheid en vergevorderde automatisering van operationele zaken zoals fulfilment van bestellingen. Op basis van de prestaties tot nu toe is de verwachting dat deze groei doorzet.
De eigenaar wil zich gaan richten op andere activiteiten en wil 100% van de aandelen overdragen. Voor een soepele overdracht is de eigenaar bereid om voor een vooraf te bepalen periode betrokken te blijven.
Koper kan een strategische partij zijn, maar ook een MBI-kandidaat met meer beschikbare tijd, expertises en/of schaalvoordelen zodat de groeipotentie beter benut kan worden.
Een interessant bedrijf voor distributeurs of een bestaand modemerk die zoeken naar uitbreiding in omzet en/of verkoopkanalen.